Dikuasakan oleh Blogger.
RSS

aku jatuh cinta


Aku jatuh cinta,
Cinta pada Maha kesempurnaan-NYA,
Betapa selalu ingin bersama dekat-NYA,
Aku mencintaiNYA,
Tetapi selalu menunda pertemuan denganNYA,
Aku mencintaiNYA,
Tapi seringkali ingkar terhadap janji yang telah terikrar,
Aku mencintaiNYA,
Tapi seringkali membuat sesuatu yang tidak disukaiNYA,
Aku mencintaiNYA,
Tapi seringkali tidak dapat melakukan sesuatu yang dapat mendekatkanku,
Aku mencintaiNYA,
Tapi belum sanggup merasakan cinta itu,
Meski ku sedari cintaNYA jauh melebihi makna kata CINTA itu sendiri,
Rabb, aku mencintaimu..
Jadikanlah aku seperti orang2 yang menempatkan cintanya padaMU di tempat tertinggi,
Di ruang yang tak terjamah ego,
Rabb, cintailah aku seperti engkau mencintai orang2 yang engkau redhai dan engkau beri nikmat kepada mereka,


Aku merindukan MU,
Dan aku ingin selalu bersua dalam tiap hening malamku,
Jangan biarkan aku terpenjara dalam dinginnya malam,
Jangan biarkan aku terbuai dalam hangatnya selimut,
Jangan biarkan aku terbuai dalam timbunan aktiviti,

Aku mencintaiMU,
Biarkan aku selalu menemuiMU dalam tiap desah nafasku,
Aku tidak kuasa mendakap rindu ini……….YA ALLAH.



Ya ALLAHU RABBI,
Hamba punya pinta,
Seandainya hamba jatuh cinta,
Jangan kau biarkan rasa cinta ini mengurangi sedikit pun rasa cintaku padaMU, hingga membuat lupa adanya ENGKAU, 

Ya ALLAHU RABBI,
Seandainya aku jatuh cinta,
Penuhilah hatiku dengan bilangan cintaMU,
Biar rasaku padaMU tetap utuh,

Ya ALLAHU RABBI,
Seandainya hamba jatuh cinta,
Pilihkan olehMU seseorang yang hatinya dipenuhi dengan cintaMU dan kecintaanya kepadaMU,
Hingga membuatku semakin menggagumiMU,
Ya ALLAHU RABBI,
Seandainya aku jatuh cinta,
Pertemukanlah kami,
Berikanlah kami kesempatan untuk bersama-sama mendekati cintaMU,


Ya ALLAHU RABBI,
Terakhir pintaku adalah,
Seandainya aku jatuh cinta,
Jangan kau palingkan wajahMU dariku,
Anugerahkan aku cintaMU,
Cinta yang tidak akan pernah pupus walau ditelan waktu…

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan